.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاخ اجابیت کلاردشت موزه می شود/ تعیین تکلیف اراضی تپه کلار
وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اینکه کاخ اجابیت کلاردشت باید از حالت انحصاری خارج شود، بر لزوم واگذاری آن به مردم تاکید کرد و گفت:کاخ اجابیت و ساختمان شهرداری کلاردشت موزه می شود.

 به گزارش شمال نیوز، عزت الله ضرغامی شامگاه سه شنبه پس از پایان بازدید از طرح‌های گردشگری و میراث فرهنگی غرب استان در کلاردشت با بیان اینکه کاخ اجابیت کلاردشت باید حالت انحصاری خارج شود، بر لزوم واگذاری آن به مردم تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اکنون مردم اجازه دیدن این کاخ با جاذبه‌های تاریخی آن را ندارند، گفت: نوع معماری این کاخ مربوط به دوره پهلوی اول است و باید به موزه تبدیل شود.

وی همچنین از واگذاری زمین معوض به مالکان حریم تپه کلار کلاردشت خبر داد و گفت: مالکان حاشیه این تپه کلار که دارای قدمت دوهزار سال قبل از میلاد است، برای کشاورزی و ساخت وساز بلاتکلیف هستند و اکنون حق هیچ گونه ساخت وسازی ندارند و دولت نیز برای خرید آن اعتبار ندارد.

ضرغامی گفت: قرار شد طی نشستی دولت و مجلس و با رئیس سازمان جنگل‌ها، برنامه ریزی شود تا اراضی منابع طبیعی به صورت معوض به مالکان حاشیه تپه کلار داده شود و این طرح بررسی می‌شود.

تعیین تکلیف اراضی حاشیه تپه کلار

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مطرح شدن واگذاری زمین معوض به مالکان حریم و عرصه تپه کلار در شهرستان کلاردشت خبر داد و گفت که مشکل این زمین‌ها به زودی در مجلس شورای اسلامی و دولت تعیین تکلیف می‌شود.

وی همچنین از واگذاری ساختمان شهرداری کلاردشت و تبدیل آن به موزه خبر داد و گفت: تبدیل آن به موزه سبب جذب و استقبال گردشگر خواهد شد.

تقویت برندسازی و بسته بندی در صنایع دستی

وزیر میراث فرهنگی شمار فعالان بخش صنایع دستی کشور را یک میلیون نفر ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ۵۲۰ هزار هنرمند تحت پوشش صنایع دستی قرار دارند و ایجاد تحول در صنایع دستی از مهمترین اولویت‌های این وزاتخانه است.

ضرغامی با اظهار اینکه نسبت به کاربری سازی صنایع دستی باید تلاش صورت گیرد، گفت: متأسفانه بسیاری از صنایع دستی از سبد خرید مردم حذف شده است و تقویت برندسازی و بسته بندی لازمه رونق صنایع دستی محسوب می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: تقویت چتر پوشش بیمه‌ای نیز از دیگر برنامه‌ها است و در حال حاضر ۴۴ هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی تحت پوشش بیمه هستند.

وی با اظهار اینکه ۲۹۹ رشته صنایع دستی در ایران فعال است، گفت: ۶۵ درصد رشته‌های صنایع دستی جهان در ایران کار می‌شود./مهر

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.